הודעה נשלחה בהצלחה

השקעות נדל"ן ביוון 2021: התיירות חוזרת לשגרה ומחירי הנדל"ן בדרך למעלה

אודי אביטל , יו”ר SMI
21/04/21
השקעות נדל"ן ביוון 2021: התיירות חוזרת לשגרה ומחירי הנדל"ן בדרך למעלה

באמצע חודש אפריל 2021 הודיעה ממשלת יוון שהיא תתיר כניסה של תיירים מ-30 מדינות, כולל אזרחי האיחוד האירופי, ארה"ב, ישראל, סרביה וכו", בכפוף להיותם מחוסנים או להצגת בדיקת קורונה שלילית שערכו 72 שעות לפני הגעתם. אבל, אם נלך שנה אחת אחורה, כל מי שהיינו שואלים אותו איך ייראו השקעות נדל"ן ביוון 2021, כנראה שהיינו מקבלים תשובות לא מאוד מעודדות. קשה מאוד לנתק בין השקעות נדל"ן ביוון לתיירות, היות והחלק הארי של הפעילות הכלכלית במדינה תלוי בתיירות וכשהיא חוזרת לשגרה אז גם ההשקעות הופכות למניבות הרבה יותר. 

בראיון ל-CNN שר התיירות היווני, הארי תיאוהריס, אמר כי הוא רואה במהלך זה כצעד הראשון הדרגתי בדרך לחזרה לנורמליות, תוך שאיפה לפתוח את שערי המדינה באופן מלא ב-14 במאי, תיאוהריס הוסיף כי ממשלת יוון עושה את כל ההיערכויות הנדרשות לכך.

נכון לכתיבת שורות אלה, יותר מ-2.5 מיליון אזרחים יוונים חוסנו לפחות במנת חיסון אחת נגד נגיף הקורונה. יש לציין, שהאוכלוסייה ביוון מונה קרוב ל-11 מילון מיליון תושבים. האוכלוסייה הקטנה יחסית של יוון, מאפשרת לה להזדקק לפחות מנות חיסון וכך לחסן מהר יותר את אוכלוסייתה ולהיחלץ במהרה מהמגיפה.

השקעות נדל"ן ביוון 2021: אז כיצד נחלצה המדינה מהמשבר שפקד אותה?

בשנים האחרונות, בעזרת צעדים חכמים ומדודים, יוון הצליחה לאט לאט להיחלץ מהמשבר הכלכלי הקשה שפקד אותה. דומה כי יוון הגיעה למסקנה שיש 2 גורמים חשובים שיסייעו לכלכלכתה להיחלץ מהמשבר: 

1.תיירים – יוון היא ארץ חופים מדהימה, שמשלבת מזג אוויר מצוין יחד תרבות עתיקה וייחודית ומקומות בילוי תוססים. כל אלו מושכים ליוון מילוני תיירים מדי שנה ומביאים לכך שענף התיירות מהווה כ-20 מהתמ"ג במדינה. התיירות היא צינור החמצן של הכלכלה ביוון, וכמיליון משרות בשוק העבודה היווני, שהן כרבע מכוח העבודה במדינה, קשורות לענף. על כן, מובן מדוע יוון עושה מאמצים גדולים לדאוג לצאת בזמן מהמשבר, לפני תחילתה של עונת התיירות. ובימים אלה פתחה המדינה כ-30 שדות תעופה ברחבי המדינה, על מנת לקבל את זרם התיירים הראשון.

2.כניסה של משקיעים זרים בדגש על משקיעי הנדל"ן – בשורה של צעדים חכמים, הממשלה הצליחה למשוך השקעות נדל"ן ליוון באמצעות משקיעים זרים רבים שמזרימים לכלכלתה מיליארדי יורו, בין הצעדים הללו נמנים מתן ויזות זהב שמעניקות מעמד של תשובות במדינה, למשקיעי נדל"ן שישקיעו בנדל"ן סכום של לפחות 250,000 יורו בנדל"ן ביוון. בנוסף ממשלת יוון מעניקה הקלות מס למשקיעים, כגון: פטור ממס שבח, הפחתת מס רכוש וכו'. 

איך השפיעה הקורנה על שוק הנדל"ן ביוון?

הצעדים הללו נשאו פרי וב-2017 שוק הנדל"ן ביוון החל להראות סימני התאוששות כשזרם משמעותי של משקיעים החל לקנות נכסי נדל"ן במדינה. כתוצאה מכך, ע"פ אתר השוואת נכסי הנדל"ן העולמי, ה-Global Property Guide, מחירי הדירות באזורים עירונים ביוון עלו ב-2018 בכ-3.51% ובכ-7.56% נוספים ב-2019.

כידוע שנת 2020 הביאה עמה את מגיפת הקורונה שפגעה בכלכלות העולם כולו. אם כי דווקא הקורונה המחישה את האיתנות ואת האמון של המשקיעים בשוק הנדל"ן ביוון ואת היכולת שלו להתאושש מהמשבר, כאשר לפי רשות הסטטיסטיקה של יוון, מספר היתרי הבנייה  לנכסי נדל"ן במדינה עלה ב -15.5% לעומת 2019 ל-13,568 יחידות. מספר היתרי הבנייה נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות ביוון, ומדי שנה אנו רואים עלייה מתמדת וקבועה בהיתרי הבנייה שמונפקים, שמסמנים מגמה ברורה של התאוששות שוק הנדל"ן ביוון.

מחירי כלל נכסי הנדל"ן ביוון, כולל שטחים עירונים ושטחים לא עירונים עלו בשנת 2019 בשיעור של 7.2%, אם כי ב-2020 נרשמה עלייה מתונה יותר בשיעור של 2.2%.

ע"פ  ה-Global Property Guide, ברבעון השלישי של 2020 מחירי הבתים באתונה עלו ב5.61% ואילו בסלוניקי ב4.26%, ברבעון הרביעי של אותה שנה, מחירי הבתים באתונה עלו ב0.73%, עם עלייה ריאלית של 2.47% ובסלוניקי ב-0.1% עם עלייה ריאלית של 1.9%.

הקורונה – הזדמנות פז למשקיעי הנדל"ן ביוון

ניתן לומר שהקורונה טומנת בחובה הזדמנות פז למשקיעים להיכנס לתחום השקעות הנדל"ן ביוון, שעל הפוטנציאל הגלום במדינה אין צורך להכביר במילים. החל מהיותה מארץ שטופת שמש שאוצרת בתוכה חופים ונופים מדהימים יחד עם היסטוריה עוצרת נשימה שהולכת אלפי שנים אחורה, וכלה במקומות בילוי חדשניים עם האווירה הים תיכונית הכה מוכרת ואהובה. 

התמריצים שמעניקה ממשלת יוון למשקיעי הנדל"ן יחד עם הפוטנציאל הרב שיש במדינה, הביאו אלפי משקיעים ליוון מארצות שונות בעולם להשקיע מאות מיליארדי יורו בהשקעות נדל"ן ביוון, בסכומים שרק הולכים ומתעצמים מדי שנה.

אחד מתחומי ההשקעה החמים ביותר בקרב המשקיעים כיום ובשנים הבאות, צפוי להיות תחום המלונאות. כאשר פרויקטים רבים ומשמעותיים בתחום מלונות הבוטיק ואתרי הנופש במדינה, מתוכננים להיבנות בשנים הקרובות. הפוטנציאל הרב הטמון בתחום לא נעלם מרשתות המלונות המובילות בעולם, שמגדילות את נוכחותן במדינה, גם בימים אלה של מגפת הקורונה, שפותחת הזדמנויות נדל"ן נדירות להשקעות נדל"ן ביוון.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר להשקיע בנכסי נדל"ן ביוון היא באמצעות קרנות השקעה, כמו: קרן יוון של SMI. אשר מאתרת הזדמנויות השקעה שנוצרו בעקבות משבר הקורונה, ורוכשת נכסים בערים מרכזיות ובאזורי פריים לוקיישן שהביקוש לנכסים בהם הוא הגבוה ביותר במדינה, כגון: אתונה, סלוניקי, איי פארוס וקמינוס.

אמנם, משבר הקורונה מיתן את עליות המחירים ביוון, אך מומחי נדל"ן רבים ששוחחנו עמם סבורים שעם סוף משבר הקורונה, שוק הנדל"ן ביוון ימשיך להתאושש ומחירי הנדל"ן במדינה יעלו בהתאם למגמה החיוביות שמסתמנת בשנים האחרונות בכלכלה היוונית כולה, ואתם המשקיעים יכולים ליהנות מכך.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם