הודעה נשלחה בהצלחה

קרן הזדמנויות קורונה להשקעה בספרד 2021

אודי אביטל , יו”ר SMI
25/11/21
קרן הזדמנויות קורונה להשקעה בספרד 2021

כחלק מהאסטרטגיה של Smart Money Investments לביצוע השקעות אלרטרנטיביות הזדמנותיות, בחרנו לנצל את הסיטואציה בשוקי הנדל"ן ובכלכלה העולמית לטובת ביצוע רכישת נכסי נדל"ן מניבים, בעלי פוטנציאל השבחה בשנים הקרובות.  כך, קרן ספרד 2021 של SMI היא קרן שהוקמה במיוחד כדי לתת מענה להזדמנויות שנוצרו בעת משבר הקורונה.

הקרן מאמינה שלא נכון לתפוס סכין שנופלת, אלא יש לאתר נסיגות זמניות בשוק כדי לבצע רכישות והשקעות במחירים אטרקטיביים. מרבית העסקאות הן עסקאות מחוץ לשוק הנדל"ן.

מהם מגמות ההשקעה הנוכחיות בספרד?

שוק הנדל"ן בספרד חזר להפגין עוצמה, כך שמכירות הבתים בספטמבר 2020 היו נמוכות רק ב-1.1% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.

כמו כן, העיתונים בספרד מדווחים שגם ברבעון השלישי של 2020, נרשמו ביקושים ערים לנדל"ן בספרד, למרות הקורונה. עיקר העניין והביקושים הגיע ממשקיעים מארצות הברית ומקרנות השקעה בנדל"ן בצפון אמריקה.

מידע שנאסף ממאגר חיפוש הנדל"ן המוביל בספרד, Idealista, מצביע על כך שבין החודשים יוני-ספטמבר 2020, חודשים של קורונה, נרשם שיא בביקוש לנכסי נדל"ן בספרד, מרביתו נובע ממשקיעים מארצות הברית. המשקיעים האמריקאים, מעוניינים לרכוש בעיקר נכסים בספרד הנמצאים על קווי החוף, זאת כחלק מהמגמות העולמיות של ערי חוף ותיירות שבולטת בכל העולם, כפי שראינו גם ביוון.

המשקיעים ברחבי העולם מנצלים את הצורך של בעלי נכסים בספרד בנזילות. משבר הקורונה פגע בתיירות הספרדית והביא לעצירת הטיסות ברחבי העולם, אך עם הציפיות להגעת החיסונים למדינות המערביות ברחבי העולם, ברור כי גם התיירות תתחיל לחזור אט אט ושווי הנכסים ילך ויעלה.

איזה הזדמנויות יצר משבר הקורונה?

כמו בכל משבר, גופים רבים מבקשים לעתים למכור נכסים שונים כדי לייצר לעצמם נזילות, או בשל בקשות פירעון של לקוחות. המצב הזה יוצר הזדמנויות לרכישת נכסים במחיר הנמוך ממחיר השוק. הקרן תרכוש נכסים הנמכרים במחירי הזדמנות ותייצר בהם פעולות שיפוץ והשבחה שיעלו את ערכם.

מה יהיה מיקוד ההשקעות של הקרן?

מיקוד הקרן יהיה בעיקר בתחום המגורים, בעיקר מגורי סטודנטים ומלונאות. האמנם, מלונות רבים ברחבי העולם וגם בספרד נפגעו במהלך משבר הקורונה, בעקבות מיעוט של טיסות וירידה משמעותית בהיקפי התיירות. אך כל זה צפוי להשתנות.

ענף מגורי הסטודנטים הושפע לחיוב ממשבר הקורונה, הגם כי לימודים במוסדות האקדמאיים עצמם לא מתקיימים, הצורך של סטודנטים בקרבה למוסדות האקדמאיים ויצירת קהילות לימודים פיזיות מצומצמות, כמיהה לחברה ולימודים משותפים בקבוצות, מגביר דווקא את הצורך בחברה ומגורים משותפים בקרב קהילות צעירות שאינן נמצאות בסיכון. מגמה נוספת היא העובדה שמיעוט הטיסות ברחבי העולם, מפחית את מספר המטיילים ומגדיל את מספר הסטודנטים המבקשים להתחיל לימודים אקדמאיים.

מהו מודל ההשקעות של הקרן?

קרן ספרד תפעל במודל של רכישה, שיפוץ והשבחת נכסים שהיא רוכשת במחירי הזדמנותיים. הנכסים ייבחרו ויסומנו ככאלה שיש בהם פוטנציאל השבחה משמעותי. בנוסף, פעולות השיפוץ וההשבחה של אותם הנכסים יביאו לעליית ערכם מעבר לעובדה שהם נרכשו במחירים הנמוכים ממחירי השוק.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם