הודעה נשלחה בהצלחה

השקעות נדל"ן 2021: 5 רעיונות היכן לשים את הכסף ביום שאחרי הקורונה

אודי אביטל , יו”ר SMI
30/05/21
השקעות נדל"ן 2021: 5 רעיונות היכן לשים את הכסף ביום שאחרי הקורונה

השקעות נדל"ן 2021? כן זו לא טעות השנה מסתמנת כאחת הטובות להשקעות נדל"ן ברחבי העולם. הקורונה דועכת במדינות רבות, התיירות חוזרת ואייתה המשקיעים בהמוניהם. מי שהיו שם בשיא המשבר וזיהו את ההזדמנויות, ככל הנראה ייצאו נשכרים. 

תמיד אמרו לנו שכל משבר הוא הזדמנות, שמהרגעים הקשים ביותר נולדים הרעיונות הטובים ביותר. כשאנחנו עם הגב על הקיר ואין לנו כביכול מה להפסיד, מגיעות ההחלטות הכי טובות שעשינו בחיים. כשהפחד כבר לא מדבר והאומץ הוא זה שגובר, פתאום אנחנו מגלים יכולות שלא ידענו שקיימות בנו. 

לרוב, אנשים נוטים להיות שונאי סיכונים, הולכים בתלם ומהמרים על הבטוח. אבל אלו שהצליחו להשיג את התשואות הגבוהות ביותר על ההשקעות שלהם, הם אלו שידעו לזהות את הפוטנציאל של השקעות מסוימות עוד בטרם עת ולהמר עליהן, למרות הכל.

בתוך כל התקופה הקשה שהעולם עובר, בעקבות נגיף הקורונה, כשאי הודאות שולטת בשווקים העולמיים, אולי זה הזמן לצאת מהקופסה, לגלות יצירתיות ופתיחות מחשבתית ולהשקיע באפיקי השקעה שלא השקעתם בהם לפני, בשווקים ובארצות חדשות.

במאמר הבא נציע לכם 5 רעיונות להשקעה, שאנו מאמינים שידברו חזק בעידן שאחרי הקורונה, על מנת לעזור לכם לנצל את המשבר לטובתכם, כי אם כבר "זכיתם" לחיות בזמן של משבר הקורונה, לפחות תנצלו זאת לטובתכם ואל תבזבזו לשווא את הזדמנויות ההשקעה הטובות שהוא פותח לכולנו.

5 רעיונות השקעה בעידן שלאחר הקורונה

1. מלונאות וחדרי אירוח – עכשיו, כשברור כי החיסונים ברחבי העולם עובדים, התחלואה הולכת ויורדת ועוד ועוד כלכלות חוזרות לשגרה. בחירה נכונה של השקעה בתיירות היא אמנם בעלת סיכון, אבל הוא מחושב מאוד וצפוי להשתלם ככל שעוצמת החזרה לשגרה תהיה גדולה יותר. היכן להשקיע במלונאות? כאן יש לנו שתי עצות: מדינות שהגיעו לשיעורי התחסנות גבוהים וגם מדינות שממוקדות בפתיחת שעריהן לעולם:

יוון – מה לא נאמר על יוון, אחד היעדים התיירותיים המבוקשים ביותר, ארץ של חופים ואיים מדהימים, מזג אוויר ים תיכוני, שמשלבת תרבות והיסטוריה מפוארת יחד עם מקומות בילוי, טברנות ונוף מרהיב. זרם התיירים הרב שזורם מדי שנה למדינה בעקבות כל העושר שיש ליוון להציע, יוצר ביקוש רב למלונות וחדרי אירוח.

הביקוש לחדרי אירוח יחד עם ההקלות שמעניקה הממשלה היוונית למשקיעים בדמות "ויזת זהב" והקלות מס שונות, כגון: פטור ממס שבח והפחתה במס רכוש, מושכים משקיעים רבים למדינה, שהביאו לעליית מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות. 

הקורונה שמיתנה עליית מחירים זו, יוצרת הזדמנות חסרת תקדים להשקיע במדינה כעת, כשהקרן רכשה נכסים במדינה "בהנחת קורונה" זאת  לפני גל התיירות שצפוי להציף את המדינה. שכן, יוון היא בדיוק מה שהתיירים הולכים לחפש בעידן שלאחר הקורונה: חופשת "בטן גב" שכוללת הרבה שמש וים, כדי להתאוורר ולנוח מהתקופה הקשה שעברה עליהם. 

רוב המומחים ששוחחנו איתם סבורים שהמגמה החיובית בשוק הנדל"ן ביוון כאן להישאר, גם לאחר תקופת הקורונה, והמחירים צפויים להמשיך לעלות. בייחוד לאור מבצע החיסונים, במסגרתו כבר קרוב ל-5.4 מיליון יוונים כבר קיבלו לפחות מנת חיסון אחת. מדובר במספרים משמעותיים באוכלוסייה מצומצמת יחסית של מעט פחות מ-11 מיליון תושבים.

ספרד – אחד היעדים האהובים ביותר על ישראלים ותיירים רבים אחרים בעולם היא ספרד. מדינה שהיא אירופה הקלאסית עם ניחוח דרום אמריקאי. התרבות העשירה, החופים המדהימים, חבלי הארץ הייחודיים והמגוונים יחד עם תרבות ספורט עשירה, הפכו את  ספרד לאחד היעדים המתויירים כיום בעולם, עם למעלה מ-80 מיליון תיירים שביקרו במדינה ב-2019. אמנם, הקורונה פגעה באופן לא פשוט בתיירות ובכלכלה הספרדית, עם זאת, בעידן שלאחריה התיירים צפויים לזרום למדינה, והביקוש לחדרי אירוח צפוי לעלות.

ההודעה של משרד החוץ בספרד, שבמהלך חודש יוני 2021, המדינה תפתח את שעריה לתיירים מחוסנים, יחד עם העבודה שכבר יותר מ-26 מיליון מנות חיסון חולקו במדינה, באוכלוסייה שמונה קצת מעט יותר מ-46 מיליון תושבים, יוצרים את התחושה שספרד עלתה על המסלול הנכון בדרך לחיסון האוכלוסייה ויציאה מהמשבר.

2. קרנות אלטרנטיבות – כאשר שווקי ההון העולמיים נמצאים בתקופה של חוסר ודאות ותנודתיות רבה מאפיינת אותם, אפיק השקעה שצובר תאוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, הוא השקעות אלטרנטיביות. השקעות אלו מציעות פתרון חלופי להשקעה המסורתית של שווקי הנדל"ן, כגון: אג"ח ומניות ומציעות השקעות אטרקטיביות בנכסי נדל"ן, קרנות הון סיכון וקרנות גידור ועוד. השקעות אלטרנטיביות מאפשרות לפזר סיכונים ולא לשים את כל כספכם בשוקי ההון שסובלים מחוסר יציבות בתקופה זו.

אחת הדרכים הפופולריות כיום בקרב המשקיעים להשקעה בהשקעות אלטרנטיביות, היא באמצעות קרנות נדל"ן. הקרנות הללו מציעות אפשרויות השקעה אלטרנטיביות רבות ומגוונות, החל ממלונות, דירות מגורים, קניונים, שטחי מסחר ועוד. אחת הקרנות המובילות שעוסקות בתחום היא קרן יוון של SMI, שמאתרת הזדמנויות השקעה שנוצרו בעקבות הקורונה במלונות ודירות מגורים במדינה באזורי פריים לוקשין שהביקוש לנכסים בהם הוא הגבוה ביותר במדינה, בערים כמו אתונה, סלוניקי, ובאיי פארוס וקמינוס, קונה אותם בהנחת קורונה, במטרה למכור אותם בעוד 5-3 שנים בתשואה גבוהה.

3. מגורי סטודנטים – אחד מאפיקי ההשקעה העולים בשנים האחרונות, הוא מגורי הסטודנטים. העובדה שהעולם נהפך לכפר גלובלי קטן, שהניידות ממקום למקום נעשית בקלות, מביאה יותר ויותר סטודנטים לנדוד לארצות אחרות, כדי ללמוד ולרכוש השכלה גבוהה ויוקרתית יותר.

סטודנטים הם אוכלוסייה עם צרכים משלה, אשר דורשת מגורים מוזלים יותר, בשילוב עם חיי קהילה סטודנטיאליים, איכות חיים ומקומות בילוי קרובים. 

אחת המדינות אשר מושכת אליה סטודנטים רבים מכל רחבי העולם, הודות למוניטין שצברו מוסדות ההשכלה הגבוהה אצלה, מגוון התארים ועצם היותה מדינה אטרקטיבית היא ספרד. כאשר יש מחסור במגורי סטודנטים במדינה, שרק צפוי להחמיר בשנים הבאות, שקורץ למשקיעים להשקיע במגורי סטודנטים שיענו על צורך זה. אותו מחסור הביא לעלייה משמעותית במחירי דירות המגורים בערים הגדולות בספרד, כמו: מדריד וברצלונה, מחירים שלעיתים הם מעבר ליכולת של הסטודנטים. 

יש לציין, שהקורונה רק צפויה להגדיל את הביקוש ללימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה, בגלל שהאפשרויות לטייל בעולם מוגבלות.

 

4. דירות להשקעה במדינות ביקוש – כמובן אחת האופציות הטובות והמוכרות להשקעת הכסף שלכם, היא השקעה בדירות להשקעה. השאלה שתמיד עולה היא איפה להשקיע ומתי?, מישהו פעם אמר שתזמון הוא הכל בחיים. אנו רוצים להציע 2 אופציות להשקעה בעת הזו, שאנו ומומחים רבים אחרים סבורים, שהם אופציות להשקעה עם פוטנציאל רב.

האופציה הראשונה היא פורטוגל – מדינה שנחשבת לאחד היעדים החמים והמעניינים ביותר להשקעה כיום. הנופים במגוונים עוצרי נשימה שכוללים חבלי ארץ ייחודיים, המסעדות, מקומות הבילוי, כל אלה מושכים מילוני תיירים למדינה מדי שנה, שרק מחכים לחזור בשנה הבאה. כאמור, גם המשקיעים גילו את פנינת הנדל"ן הזו, והחלו לזרום למדינה גם בזכות ויזת הזהב, שמעניקה המדינה ותמריצי מס שונים, כל אלה הביאו לעליות מחירים ותשואה מרשימה. הקורונה שמיתנה את עליות המחירים במדינה, יוצרת הזדמנות פז להשקיעה בדירות להשקעה, במחירים שעדיין לא הגיעו לשיאם, כשהביקוש לנדל"ן במדינה עולה, וכשהמגמה הזאת צפויה להישמר גם בעידן שלאחר הקורונה.

ארץ נוספת, בה דירות להשקעה מבוקשת מאוד בקרב המשקיעים היא יוון. נגיף הקורונה, וההגבלות והסגר שנכפו במסגרתו העלו את הביקוש לדירות נופש ליד הים, והביא רבים לחפש מפלט מפני האווירה החנוקה באזורי העיר הצפופים. נדמה שזאת, בשילוב המחירים הזולים יחסית של הנדל"ן במדינה, יגרמו לכך ששוק הדירות להשקעה ביוון ידבר חזק בשנים הקרובות.

5. מקבצי דיור – אפיק השקעה מעניין שנמצא פחות באור הזרקורים, אבל מושך עניין רב בקרב קרנות השקעה ומשקיעים פרטים רבים הוא מקבצי הדיור. כשהמגמה העולמית בשוק הנדל"ן הולכת יותר ויותר לכיוון של השכרת דירות מאשר קנייתן, בייחוד בעידן שאחרי הקורונה, מקבצי הדיור הם כמו רכישת שכונה שלמה והשכרתה, והם מספקים פתרון טוב לאוכלוסיות רבות, עבורן קיים מחסור בפתרון מגורים שיתופי, כגון: סטודנטים והאוכלוסייה המבוגרת.

אחד היעדים המעניינים והעולים להשקעה במקצבי דיור הוא פורטוגל. ארץ בה מחירי הנדל"ן עדיין לא הגיעו לשיאם, ארץ שמושכת יותר ויותר משקיעים מדי שנה, שעדיין לא מיצתה את מלוא הפוטנציאל שלה.

לסיכום, נגיף הקורונה יצר הזדמנויות השקעה חסרות תקדים, להשקיע בהם את כספכם. במאמר זה ניסינו לתת לכם מספר אופציות מעניינות להשקעה, שצדו את עינינו.

קרנות ההשקעה של SMI מאפשרות לכם להשקיע באפיקי ההשקעה האטרקטיביים הללו, ולנצל את המשבר לטובתכם. השקעות אלטרנטיביות שמוצעות במאמר הם פתרון טוב כששוק ההון לא יציב ומעורפל.

הקורונה היא אולי קריאת השכמה לכולנו, להתעורר ולהיות יותר יצרתים, ולהשקיע באפיקים חדשים. בעולם משתנה ודינמי זה צורך קיומי, לא מותרות.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם