הודעה נשלחה בהצלחה

דירה להשקעה בפורטוגל

אודי אביטל , יו”ר SMI
18/09/22
דירה להשקעה בפורטוגל

ההתעניינות בדירה להשקעה בפורטוגל נדל"ן גדלה בהתמדה בשנים האחרונות. השוק הפורטוגזי התוסס מציע מגוון הזדמנויות, מווילות על חוף הים, לאתרי נופש יוקרתיים ועד לבתים עירוניים היסטוריים.

מה שבאמת מושך משקיעים הוא החוזק של השוק הפורטוגלי, שהתאושש משמעותית מהמשבר הפיננסי וכעת הוכיח שהוא עמיד בפני מגפת הקורונה. יוקר המחיה הנמוך של פורטוגל ואיכות החיים הגבוהה משכו אנשי מקצוע ועסקים מכל רחבי העולם, יחד עם הצמיחה המתמשכת של התיירות, מחירי הנכסים בבירת פורטוגל עלו בהתמדה במהלך השנים האחרונות.

ממשלת פורטוגל גם הוכיחה את עצמה כידידותית מאוד לעסקים. היא נוקטת בצעדים רבים כדי לעודד השקעות ולעודד צמיחה. משטר המס הלא שגרתי ותוכנית ויזת הזהב היו המוצלחים ביותר, והפגישו השקעות נדל"ן בשווי מיליארדי יורו.

מאמר זה ייתן לכם סקירה כללית של מחירי שוק הנכסים של פורטוגל ותשואות השכירות הנוכחיות. לאחר מכן, נסקור כמה מהתמריצים שהופכים השקעות נדל"ן פורטוגזיות לאטרקטיביות עבור זרים. כולל כמה מהמאפיינים המרכזיים של פורטוגל והמיסים שאתם צריכים להיות מודעים אליהם.

מחירי שוק הנדל"ן בפורטוגל

ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל גדלה בקצת יותר מ-60% בחמש השנים האחרונות. למרות הצמיחה האחרונה בשוק הנדל"ן הפורטוגלי, מחירי הנכסים בליסבון עדיין נמוכים מבירות אחרות במערב אירופה. מה שמושך הרבה משקיעים לחפש דירה להשקעה בפורטוגל.

המחיר הממוצע למגורים (המחיר המבוקש) של נדל"ן בליסבון ובפורטו עלה ב-49% ו-83% בהתאמה בחמש השנים האחרונות. באלגרבה הפופולרית זינקו גם מחירי הבתים ב-50%. מומחים פיננסיים צופים כי השוק ימשיך לצמוח בהתמדה במהלך השנים הקרובות. וזאת לאחר שקיבל זעזוע קטן על ידי מגפת הקורונה.

השפעת הקורונה

מגזר הנדל"ן של פורטוגל הוכיח את עצמו עמיד יחסית למגפת COVID-19. בעוד שמחירי הבתים הממוצעים בליסבון ירדו מעט ב-2020, הם המשיכו לעלות באזורים כמו פורטו ואלגרבה.

למעשה, בשנת 2020 השקעות הנדל"ן בפורטוגל היו בעלייה. עדות לחוזק של שוק הנדל"ן הפורטוגלי ולביטחון המשקיעים שהוא ישגשג ללא קשר למגיפה.

מספר תחזיות שפורסמו הצביעו על כך שהתמ"ג של הכלכלה הפורטוגלית אמור להתאושש במלואו עד סוף 2022. התמ"ג הוא ללא ספק מדד רב עוצמה לבריאותו של כל שוק כלכלי. מדינה עם ביצועי תמ"ג חזקים היא כמובן מאוד אטרקטיבית למשקיעים חדשים.

מחיר דירה להשקעה בפורטוגל ממוצע

בליסבון, משקיעים יכולים לצפות לשלם לפחות 250,000 אירו עבור דירת שני חדרי שינה. כמו כן, המחיר גבוה יותר אם הדירה ממוקמת באחד האזורים היקרים יותר של העיר. לפי מדד הנדל"ן של דלויט (2021), המחיר הממוצע של עסקאות נדל"ן בבירה ב-2020 היה 4,486 אירו למ"ר, הרבה מתחת ל-12,917 אירו למ"ר בערים כמו פריז.

יתרון נוסף של השקעות נדל"ן בפורטוגל הוא שיש הרבה אפשרויות השקעה מצוינות לבחירה. בעוד שליסבון היא בחירה פופולרית עבור משקיעים, אלגרבה שטופת השמש מציעה גם הזדמנות השקעה משתלמת, עם מגוון אפשרויות זמינות ברחבי האזור. המחירים בערים כמו פורטימאו נעים בין 2,154 אירו למ"ר. כמו כן, נכסי יוקרה בווילאמאורה נעים בין 2,700 אירו למ"ר ל-3,300 אירו למ"ר.

גם משקיעי נדל"ן בפורטוגל מחפשים גיוון בעיר פורטו. העיר הצפונית הפורטוגזית ראתה פריחה בתיירות בשנים האחרונות והיא זולה יותר מליסבון. וזאת עם עלות השקעה של 1,000 אירו למ"ר בלבד באזור המתפתח. לפי מדד הנדל"ן של דלויט (2021), היקף עסקאות הנדל"ן בפורטו ב-2020 היה 2,367 למ"ר.

מחירי נדל"ן נמוכים יותר והגדלת ההכנסה מתיירות יצרו הזדמנויות מצוינות עבור דירה להשקעה בפורטוגל. הצמיחה בתיירות הובילה לעלייה בהשכרות לטווח קצר, מה שאומר שהתשואות הנכסים בפורטוגל הן בדרך כלל גבוהות יותר מאשר במדינות רבות אחרות באירופה.

 

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Go Top – קידום, בניית אתרים לעסקים.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם