הודעה נשלחה בהצלחה

מחירי הבתים בספרד מתאוששים מהקורונה: אזורי החוף הפכו למבוקשים

אודי אביטל , יו”ר SMI
12/01/21
מחירי הבתים בספרד מתאוששים מהקורונה: אזורי החוף הפכו למבוקשים

משבר הקורונה הביא לפגיעה זמנית בכלכלה הספרדית והפחית את הפעילות גם בשוק הנדל"ן במדינה. עם זאת, תחילתה של התאוששות כבר נראית באופק. סוכנות הדירוג פיץ' שאישררה את דירוג האשראי של ספרד ברמה של "A-", מציינת כי הכלכלה הספרדית תאושש בשנת 2021 עם העלייה בקצב ההתחסנות של אזרחי המדינה.

הניצנים של תחילת ההתאוששות בספרד וחזרה לנורמליות משתקפת גם בשוק הנדל"ן, כשגופי השקעה מנצלים הזדמנויות לרכישת נכסים בהנחה. מספר הבתים שנמכרו בספרד עלה ב-3.5% בחודש נובמבר 2020, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019, כך מראים הנתונים שהצביעו על עלייה ראשונה במכירות מאז החלה המגיפה.

קצב המכירה של כל הנכסים במדינה, לא רק בתחום התיירות, עלה ב-6.2% בהשוואה לשנה שעברה, שזו הפעם השנייה שבה היקף מכירות הנכסים עולה מאז נכנסה הכלכלה הספרדית לסגר הראשון בחודש מרץ.

אזורי תיירות בספרד, כמו האיים הקנריים היו מבין הנפגעים הגדולים ביותר של המשבר. היקף מכירות הנכסים בהם ירד ב-5.1%, בהשוואה לשנה החולפת.

אזורים מוכרים פחות, כמו: אסטוריאס המשופעת בחופים פתוחים ומרחבים, דווקא רשמה זינוק מפתיע מאוד של 24.5% במכירות בחודש נובמבר 2020. מגמה דומה ראינו גם ביוון שבה נרשמה עלייה בנכסים השוכנים סמוך לחוף הים.

קרנות בינלאומיות מנצלות את המשבר כדי לרכוש מלונות בברצלונה

קרן הנדל"ן Activum SG רכשה את מלון Nobu בברצלונה מחברת Selenta מקטלוניה תמורת 80 מיליון אירו. המלון שקרוב לתחנת הרכבת הראשית של ברצלונה, נפתח בשנת 2019, לאחר שהוקם על ידי קבוצת המוכרים. המלון כולל מסעדה בגג, ואולם אירועים ענק. הרכישה היא הבעת עניין בשוק המלונאות הגואה של ברצלונה שצפוי עם שוך הקורונה לשבור שיאים חדשים של תפוסה וביקושים.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם