הודעה נשלחה בהצלחה

מיסוי נדל"ן ביוון

אודי אביטל , יו”ר SMI
14/12/22
מיסוי נדל"ן ביוון

במאמר זה נעסוק בפרטי מיסוי נדל"ן ביוון. כאשר אתה קונה ומשכיר נכס, ישנו על הנכס. בנוסף, אתה משלם מיסים על הרכישה, ואתה משלם ארנונה מדי שנה.

מס העברות

כאשר אתה קונה נכס ביוון, אתה נדרש לשלם מס העברה, ה-FMA. שיעור המס הוא 3.09% משווי הנכס החייב במס. יש מערכת "ערך מטרה". הוא מחשב את ערך הנכס על סמך גודלו, מיקומו ומפרטיו הטכניים. אם ערך היעד גבוה ממחיר הרכישה, תחויב במס על הערך הזה, לא על המחיר. לחילופין, עבור נכסים גדולים להשקעה, ניתן לבצע העברות באמצעות עסקת מניות. הוא אינו חייב במסי העברת מקרקעין.

הממשלה ביצעה כמה התאמות בשיעור המע"מ (מס ערך מוסף). בעבר עמד שיעור המע"מ על נכסים חדשים על 24%. מה שנקרא נכס חדש מתייחס לכל הנכסים שקיבלו אישור תכנון לאחר ינואר 2006. אבל לאחרונה, הממשלה שינתה את זה. היא החליטה לפטור נכסים חדשים ממע"מ למשך שלוש שנים מ-2019.

מיסוי נדל"ן ביוון על שכר דירה

כאשר אתה משכיר את הנכס שלך, אתה חייב במס על ההכנסה מהשכרה. עבור יחידים, שיעור המס הפרוגרסיבי תלוי בהכנסה משכירות. אתה יכול לראות את התעריפים למטה.

  • שכירות של עד 12,000 אירו: 15%
  • בין 12,000 אירו ל-35,000 אירו: 35%
  • מעל 35,000 אירו: 45%.

יש גם אפשרות לתרומה סולידרית של עד 10%. זה מבוסס על סך ההכנסה שאתה צריך להצהיר. אתה בהחלט מחוייב להצהיר על ההכנסה שלך מכיוון שהרשויות היווניות מקפידות מאוד על כך. הם עוקבים אחר בעלי בתים שמשכירים נכסים. לכן, הם יכולים להטיל קנסות על בעלי בתים אם הם לא מצהירים על הכנסה מדמי שכירות. עבור תאגידים, הכנסה משכירות היא בדרך כלל חלק מההכנסה החייבת במס. שיעור מס החברות הוא 29%, וכן חל ניכוי מס במקור של 15% על דיבידנדים. משקיעים זרים עשויים ליהנות מהפטור של הוראת חברת בת אם הם הבעלים של החברה היוונית באמצעות חברה מבוססת האיחוד האירופי. במקרה זה, לא חל מס דיבידנד במקור.

מיסוי נדל"ן ביוון של רווחי הון

אם החזקת את הנכס פחות מחמש שנים, תחויב במס של 15% על כל רווח שתפיק אם תמכור אותו. עם זאת, אם בבעלותך נכס יותר מחמש שנים, הרווחים שתפיק ממנו יהיו פטורים ממס. כמו כן, עליך להיות מודע לכך שאם אתה תושב מדינה אחרת, אתה עשוי להיות כפוף למסי רווח הון גבוהים יותר.

ארנונה שנתית

יש מס מקרקעין אחיד שנקרא ENFIA. עמלות נגבות מדי שנה מאנשים טבעיים וישויות משפטיות המחזיקים בנכס ביוון. כאשר אתה מתעניין בהשקעות נדל"ן באתונה, סלוניקי וכו', מומלץ לבחון נכסים דומים באזור הנכס שאתה מעוניין לרכוש. אתה יכול לשלם ל-ENFIA בסכום חד פעמי או בחמישה תשלומים חודשיים בין ספטמבר לינואר. בסיס המס עבור ENFIA הוא ערך הנכס האובייקטיבי נכון ל-1 בינואר בכל שנה. רשויות המס מעריכות זאת. ל-ENFIA יש שני שיעורי מס שונים.

מיסוי נדל"ן ביוון – מס עיקרי: זה מוטל על כל נכס. מספר גורמים קובעים מסים. לדוגמה, קומות, אזורי מחירים, משטחים, גיל הבניין, גובה, אחוזי בעלות וקריטריונים מסוימים אחרים.

מס משני: עבור יחידים, מס זה הוא מס על השווי הכולל של הנכס של הבעלים העולה על 200,000 אירו. יש עוד מס משני על העודף. הוא נע בין 0.1% ל-1.15%. עבור גופים משפטיים, המס מוטל על סך שווי הנכס של כל בעלים. זה 0.55% מהערך הכולל של כל הנכסים. שיעור המס הוא 0.10% על מקרקעין המשמשים לביצוע/ייצור פעילויות עסקיות שונות.

 

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם