הודעה נשלחה בהצלחה

למרות הקורונה: המשקיעים נוהרים אל נדל"ן בפורטוגל

אודי אביטל , יו”ר SMI
05/04/21
למרות הקורונה: המשקיעים נוהרים אל נדל"ן בפורטוגל

ע"פ ה-Imovirtual, אתר מוביל להשוואת נכסי הנדל"ן בפורטוגל, בפברואר 2021, הייתה עלייה של 62.9%, בביקוש לנדל"ן במדינה, לעומת אותו חודש בשנה שעברה. כמו כן, האתר מדווח על ירידות במחירי הנדל"ן באזורים רבים ברחבי פורטוגל בשנת 2020. זאת על רקע השנה הקשה מאוד שעבר העולם, עקב נגיף הקורונה, שהביא לפגיעה קשה בכלכלות העולם. 

כמו כן, יש לציין, שב-2020 מחירי הדירות בפורטוגל עלו בכ-7.1%, אמנם העלייה התמתנה לעומת 2019, בה מחירי הדירות עלו בכ-13.3%. עם זאת, כל הנתונים הללו ממחישים שהביקוש לדירות בפורטוגל נשמר, ושהשוק הנדלן בפורטוגל עמיד גם בפני זעזועים קשים. כיום אנו רואים תשואה גבוהה מאוד משכירות דירות במדינה, שנעה בטווח של 5%-8% בשנה.

בשנים האחרונות, פורטוגל הפכה ליעד תיירותי והשקעתי מבוקש בקרב הישראלים. החופים הבלתי נגמרים, מזג האוויר השמשי, הנופים המדהימים, התרבות והמורשת שהולכת אלפי שנים אחורה, בשילוב עם ברים מסעדות ומקומות בילוי חדשניים, הם סוד הקסם של פורטוגל – אחת הארצות המתוירות ביותר באירופה כיום.

בקרב הישראלים השם פורטוגל אולי מקושר אוטומטית לאזרחות פורטוגלית, לאחר שב-2015 הוציאה ממשלת פורטוגל חוק שמתיר לצאצאי מגורשי פורטוגל/ספרד לקבל אזרחות פורטוגלית, בהתאם לעמידה בתנאי סף לא נוקשים במיוחד. עם זאת, ההשקעה בפורטוגל פתוחה לכל אחד, ומשקיעים רבים נוהרים אלייה בהמוניהם, ולא במקרה היא הפכה לאחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב המשקיעים הישראלים כיום.

אמנם, פורטוגל עברה שנים לא פשוטות, כשהמשבר הכלכלי, שעבר על כל העולם, מאז 2008, לא פסח גם עלייה, ופגע בה באופן לא קל, עם שיעורי אבטלה גבוהים ומיתון חד. עם זאת, בזכות הסיוע המשמעותי של קרן המטבע העולמית, בגובה של 78 מילארדי יורו, יחד עם התנהלות כלכלית שקולה ואחראית של הממשלה, שכללה צעדי התייעלות נכונים, החזירו את פורטוגל בחזרה על המסלול.

מאז שיעורי האבטלה  במגמת ירידיה מתמדת, זרם התיירים רק הולך וגובר, ומחירי הנדל"ן בפורטוגל עולים ועולים. עם זאת, לעומת ארצות אחרות בעולם, מחירי הנדל"ן בפורוטוגל עדיין נחשבים נמוכים, מה שיוצר הזדמנויות להשקעה שקורצות למשקיעים ישראלים רבים. ונדמה ששוק הנדלן בפורטוגל עדיין לא מיצה את כל הפוטנציאל שטמון בו, וצפויות עליות מחירים נוספות בשנים הבאות. 

"ויזת הזהב": הדרך של הממשלה למשוך משקיעי נדל"ן בפורטוגל

הרצון להוציא את פורטוגל מהמשבר שפקד אותה, הביאה את גם את הממשלה בפורטוגל לנקוט בשורה של צעדים חסרי תקדים, על מנת למשוך משקיעים למדינה.

כך לדוגמא ממשלת פורוטוגל, החליטה להעניק "ויזת זהב" ומעמד של תושבות קבע לכל אדם שישקיע בנדל"ן בפורטוגל, 500 אלף אירו ומעלה."ויזת הזהב" הגבירה את זרם המשקיעים מכל העולם למדינה, ויצרה ביקושים גבוהים לנדלן בפורטוגל. ע"פ הפורטוגלים, תוכנית זו זכתה להצלחה רבה והכניסה אלפי משקיעים ומילארדי יורו לשוק הנדל"ן פורטוגל.

כמו כן, על מנת לעודד כניסת תיירים למדינה, החליטה הממשלה על הורדת המע"מ מ-23% ל13%, מהלך שהביא לירידת מחירים במדינה, ומשך תיירים רבים אל עבר המסעדות, בתי הקפה ומקומות הבילוי בפורטוגל, והכניס כסף רב למדינה. הצעדים הללו, בנוסף למדיניות כלכליות נבונה, נותנים תחושה של יציבות כלכלית, ושיש על מי לסמוך שם למעלה, שינהיג וינווט את הכלכלה ויספק יציבות למדינה ולשוק הנדל"ן בפורטוגל.

בנוסף, הבנקים בפורטוגל מעניקים מימון למשקיעים הזרים במדינה, שמגיע עד לכדי 70% מגובה העסקה, זאת בשילוב של ריביות נמוכות במיוחד הן של ריבית הפריים של הבנק האירופי, שהינה ריבית שלילית!, בגובה 0.5%, בנוסף לריביות נמוכות מאוד שמנהיגים הבנקים בפורטוגל, יוצרים תמריץ נוסף להשקיע בנדלן בפורטוגל.

לסיכום, פורטוגל היא ארץ שעדיין לא מימשה את מלוא הפוטנציאל שלה. הנופים בה עוצרי נשימה, האווירה בה אותנטית וייחודית, התרבות בה היא עשירה ומרתקת, זאת בנוסף להיסטוריה היהודית שנמצאת בכל פינה בה. כל אלה מהווים מוקד משיכה לתיירים ולמשקיעים רבים.  זאת יחד עם מחירי נדל"ן נמוכים, תשואה גבוהה, וצעדים שנוקטים הממשלה והבנקים כדי לסייע למשקיעי הנדל"ן בפורטוגל. 

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם