הודעה נשלחה בהצלחה

מהי עסקת אקזיט בנדל"ן וכיצד השקעות אלטרנטיביות מציעות חלופה?

אודי אביטל , יו”ר SMI
11/12/20
מהי עסקת אקזיט בנדל"ן וכיצד השקעות אלטרנטיביות מציעות חלופה?

מהי עסקת אקזיט בנדל"ן?

עסקת אקזיט בנדל"ן היא עסקה של רכישת נכס, לרוב במחיר הזדמנות הנמוך ממחיר השוק, כשבדרך כלל התהליך יכלול את השבחתו ולאחר מכן מכירתו לגוף אחר במחיר גבוה משמעותית.

כיצד השקעות אלטרנטיביות מציעות חלופה לעסקת אקזיט?

עסקאות אקזיט נהוגות בקרנות של השקעות אלטרנטיביות. הקרנות של SMI מבוססות על מודל האקזיט תחת מתודולוגיה סדורה של סינון העסקאות הפוטנציאליות להשקעה בכל אחת מהקרנות. למעשה, הקרנות מתמקדות בהשקעה בנדל”ן באופן יזום ופעיל בשיטה של רכישת הנכס, השבחתו באמצעות יזם מקומי, הפעלתו ולאחר מכן מכירתו באקזיט וחלוקת הכספים למשקיעים. ביום שבו נבחרה עסקת הרכישה, ייקבע גם החלק הארי של האקזיט במכירה. נסביר מיד מדוע?.

מהם הגורמים המשפיעים על עסקת האקזיט?

איכות הרכישה – ככל שקנינו נכס איכותי יותר, כלומר, שיש לו פוטנציאל השבחה גבוה יותר ושהשוכרים הפוטנציאליים שלו הם יציבים יותר, כך פוטנציאל המכירה והאקזיט העתידי הוא גבוה יותר. אפשר לנסח זאת אחרת, ככל שמצאנו גם נכס במחיר הזדמנותי או בעיתוי נכון יותר, כך הסיכויים שנצליח למכור אותו במחיר גבוה משמעותית עולים.

בחירת המיקום – כל מי שעוסק בהשקעה בנדל"ן יודע כמה חשוב נושא המיקום בקביעת שווי הנכס, במידת האטרקטיביות שלו ובפוטנציאל. למשל, בניין מגורים בלב ליבה של ברצלונה, יהיה מבוקש הרבה יותר מאשר בערים הסמוכות אליה. ככל שהמיקום יותר אטרקטיבי גם היצע הקונים הפוטנציאלי גדול יותר.

ביצוע ההשבחה – ככל שתבצעו את ההשבחה באיכות ובהתאמה לנכסים אחרים בשווי גבוה, כך הפוטנציאל של האקזיט יהיה גדול יותר. כלומר, אם קניתם נכס המשמש כמלון דירות ביוון למשל, ניתוח של האזור ושאר הנכסים ואיכותם, יקבע את איכות השיפוץ.

מצב השוק – אחד הדברים שהכי משפיעים על האקזיט שלכם, זה מצב השוק בעת הרכישה לעומת מצב השוק בעת המכירה. אם בתקופת המכירה המתוכננת מצב השוק יהיה טוב בהרבה ממצבו בעת רכישת הנכס, אז הפוטנציאל לאקזיט בתשואות גבוהות הוא גדול לאין שיעור. מצב השוק הוא למעשה שילוב של מצב הכלכלה ומצב שוק הדיור ומגמת מחיר הדיור או הנכסים. בשוק עולה ושזוכה לביקושים, נכסים טובים ימכרו במחירים גבוהים יותר מנכסים אחרים.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם