הודעה נשלחה בהצלחה

איך להרוויח מהתאוששות הכלכלה היוונית?

אודי אביטל , יו”ר SMI
22/02/21
איך להרוויח מהתאוששות הכלכלה היוונית?

מגיפת הקורונה תמשיך להשפיע על התיירות העולמית גם בשנים הקרובות, כך מעריך דוח חדש שפרסם האיחוד האירופי לאחרונה. החדשות הטובות הן שהמגיפה העולמית נמצאת בדעיכה אמיתית בשל שיעורי ההתחסנות שהולכים ועולים. מאידך, על פי האיחוד האירופי, דווקא המדינות שהיו תלויות יותר בתיירות כמו יוון, ספרד ופורטוגל, היו אלה שנפגעו יותר. אבל אלו יהיו המדינות שבהן ניתן גם כיום לאתר נכסים במחירי הזדמנות וכך להרוויח עם שוך המגיפה והתאוששות הדרגתית בתיירות העולמית.

כלכלת יוון צפויה לצמוח ב-3.5% בכל שנת 2021, ובשנת 2022 עם חזרת התיירות צפוי קצב הצמיחה לעמוד על 5%. התאוששות הכלכלה היוונית שרשמה ירידה של 10% בתוצר בשנת 2020, תתחיל בצריכה הפרטית ולאחר מכן תגיע גם לענפי התיירות. המצב הזה מאפשר למשקיעים לרכוש נכסים בהנחה משמעותית על מחיר השוק, כדי ליהנות מהתאוששות הכלכלה היוונית בשנים הבאות.

העלייה בצריכה הפרטית, פתיחת המסחר, השיפור בביטחון הצרכנים והמשך התמריצים של ממשלת יוון, כל אלה צפויים לתמוך בכלכלה היוונית למה שמסתמן כמו התאוששות בסגנון V. שיעור האבטלה ביוון עדיין גבוה על 16.7% בחודש אוקטובר 2020. כבר בקיץ 2021 היקפי תנועת התיירים ליוון צפויים להתאושש הן מכיוונה של ישראל שכבר חתמה על הסכמי דרכון ירוק מול ממשלת יוון והם מצד מדינות נוספות ברחבי אירופה, שיציעו טיסות למחוסנים.

יוון רשמה עלייה של 2.3% בתוצר ברבעון השלישי של 2020

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם